🇺🇸 Dag 4 - Tallahassee, 12 september 2018

12 september 2018 - Monticello, Verenigde Staten

De dag begon al vroeg vanmorgen, om 08.00 uur waren we wakker.
We waren ook vroeg gaan slapen, om 22.45 uur ging het licht uit. Dennis sliep toen al.

We kwamen beneden en de koffie stond al klaar. Helaas was het koffiemet een smaakje, caramel. Niet te drinken, dan maar aan de thee. Voor ons was gedekt op de grote tafel, het werd een ontbijt met candlelight. Omdat we onze trouwdag aan het vieren, had Pat een kaars voor ons aangestoken.
dag 4 ontbijt
We kregen het ontbijt geserveerd, het eerst kwam er een schaaltje met fruitsalade, vervolgens een broodje wat op een uitsmijter moest lijken, maar dan XXXL.
Het was iets te veel, zelfs voor Dennis. Daarna kregen we nog een plak bananenbrood, wat wel erg lekker was.

Na het ontbijt op weg naar Tallahassee, een half uurtje rijden, met de kap open.
Na het parkeren in een parkeergarage gingen we naar het nieuwe Kapitool, dat is het kantoor van de staat Florida gevestigd.  Ook de Senaat en het Huis van Afgevaardigden. Omdat we de ingang niet zo gauw konden vinden in de hitte, vroegen we de weg aan een voorbijganger. Hij nam ons mee naar binnen en stuurde ons met de lift naar de 22e verdieping, waar we uitzicht hadden over de hele stad. Prachtig en het zicht was goed!
Dag 4 new capitoolDag 4 new capitool OokDag 4 new capitool 003Dag 4 new capitool 005
Daarna naar de 5e verdieping gekeken waar de Senaat en het Huis van Afgevaardigden zetelen. Apart om te zien. Toen naar het oude Kapitool, wat nu een museum is. Daar na uitleg van een oudere man aan de balie, entree is gratis, het museum rond gegaan. Mooi om te zien. Vervolgens naar het museum of Florida History. We werden weer heel vriendelijk door een oudere heer ontvangen bij de balie. Ook hier geen entree geld te betalen.

Een rondje door het museum gedaan, heel divers en een mooi museum.

Omdat we er toch waren ook het Supreme Court of Florida bezocht, het ligt aan de overkant en we waren ertoch. We moesten wel door de security en onze legitimatiebewijzen laten zien. Mochten niet overal in en alleen op de begane grond kijken èn in de rechtzaal. Indrukwekkend!
Dag 4 supreme court
Daarna op weg naar Wakulla Springs State Park om lekker te gaan relaxen en zwemmen. Maar eerst langs de Publix voor onze lunch. Stokbroodje, kaas, meloen en een yoghurtje. Mmmmm.
Om 14.45 uur aangekomen was het al begonnen met regenen, maar gelukkig stopte het. Alleen was het begonnen met onweren.
We konden ons broodje nog wel buiten opeten, dus we hebben wel even kunnen kijken.

Dag 4 lunch 002
Maar het begon toch weer te regenen en het stopte niet. Dus hebben we maar om 16.00 uur besloten om weg te gaan. Heel jammer.

En wat nu? Eerst maar tanken en bij regen en vooral onweer kan je maar één ding doen: shoppen!!! Bij Governor’s Square Mall. Maar we kwamen eerst langs een Ross! Dus daar eerst naar binnen 🙂.
Voor Dennis 3 boxershorts van levis gekocht en voor mij een kussen voor in je nek voor in het vliegtuig. Kan je lekkerder slapen.

Dan naar de Mall, een mega parkeerplaats, gratis parkeren. Maar nu is het vrij leeg.
Het ziet er prachtig uit. Voor Daan nog 2 boxershorts van AE gescoord.

Bij Ross zagen we ook een Olive Garden in de buurt, daar gaan we eten. We bestellen allebei een pasta en krijgen daar salade en brood bij.
Het was heerlijk en nog geen uur later staan we weer buiten.

Terug naar onze B&B en zijn rond 20.30uur weer terug. Lekker douchen en het laatste nieuws met betrekking de orkaan Florence volgen.

florence

Het lijkt erop dat we onze route toch wat gaan aanpassen, we houden het goed in de gaten.

Dag 4 kamer 001Dag 4 kamer 002Dag 4 kamer 003

1. Robert en monique:
    13 september 2018
    gaat lekker,ziet er allemaal mooi uit