🇺🇸 Dag 15 - Going Home, zondag 23 september 2018

24 september 2018 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

We slapen uit en worden om 9.00 uur uitgerust wakker. Gelukkig kan je in het hotel in het weekend tot 10.00 uur ontbijten, dus we doen rustig aan. Ons laatste Amerikaanse ontbijt met pannekoeken en bagels èn koffie!

We mogen tot 12.30 uur op de kamer blijven i.pv. normaal tot 11.00 uur. De koffers zijn al gepakt en onze kleding voor de terugreis ligt al klaar. We gaan heerlijk van 10.00 tot even voor 12.00 uur bij het zwembad(je) liggen voordat onze terugreis gaat beginnen.
Het is heerlijk, het is 33 graden. Maar wij liggen heerlijk in de schaduw van het hotel.
Uiteindelijk toch niet gezwommen, wel lekker liggen lezen. Om 11.45 uur gaan we terug naar de kamer om te douchen en de koffers en tassen dicht te doen.

Dag 15 mustang 2 Dag 15 mustang 1
Om 12.30 uur checken we uit en zelfs de koffer en de 2 tassen passen in de kofferbak. We doen nog even een kleine fotosessie met de auto, natuurlijk met de kap open. En gaan op weg naar Tampa International Airport, het is een klein half uurtje rijden. We tanken de auto helemaal af, 2 afslagen voordat we naar de Car Rental rijden. Aangekomen maken we een foto van hoeveel en hoelang we totaal gereden hebben. We hebben totaal 2.500,1 miles gereden, is 4.000 km!!! In 2 weken tijd. Dat hebben we gedaan in 47 uur, 19 minuten en 45 seconden!

Dag 15 km stand 2 Dag 15 km stand 1
Trouwens Dennis heeft alles gereden, ik geen meter 🙂.
Trots op de chaufffeur, we zijn veilig en heel op de luchthaven aangekomen! ❤️

Als de auto ingeleverd is, dan met de trein waar we onze koffer en tassen inchecken en daarna door de douane.

Dag 15 inchecken
Vervolgens met de trein naar de E-terminal van waar we vertrekken naar eerst Detroit.
We vliegen om 16.16 uur met vlucht 1215. Helaas zien we gelijk als we aankomen dat we een half uur vertraging hebben.

Dag 15 vertrek tampa Dag 15 toestel 1 Dag 15 toestel
We gaan op zoek naar de Delta Sky Club, die ligt schuin tegenover E62 waarvan we vertrekken en we moeten nu 16.05 uur boarden. Genoeg tijd om te lunchen en drinken. Het is heerlijk rustig in de Sky Club.
En heerlijke Starbucks koffie met brownies!
Dag 15 lunch
De vlucht naar Detroit duurt 2 uur en 9 minuten.
We zitten op rij 27, bij de nooduitgang. Wat betekent extra beenruimte, heerlijk!
We zitten in de stoelen E en F. Omdat rij 27 A t/m C leeg blijven, schuift de meneer van 27 D door naar 27 C. Zo hebben wij 3 stoelen 🙂 en schuift Dennis door naar het gangpad. Perfect!

Helaas vertrekken we met extra vertraging, als we in net vliegtuig zitten, gaat de hemel open en is er onweer. ( This is Florida 😬 ) De werkzaamheden op het platform worden dan gestaakt vanwege het onweer moeten we wachten. Als we willen vertrekken, moeten we weer wachten vanwege het onweer.
We vertrekken dan pas om 18.06 uur, ruim 1 uur en 3 kwartier later.
Het enige voordeel is dat de overstaptijd in Detroit nu een stuk korter is, het was 4 uur.

Tijdens het lange wachten krijgen we wel een glas water, goede service.
En tijdens de vlucht komen ze ook nog langs voor drinken met een zakje nootjes/chips.
We landen uiteindelijk om 20.16 uur en staan 20.34 uur aan de gate.
De tijd in Detroit is gelijk aan de tijd in Tampa.
Buitentemperatuur in Detroit is 19 graden.
Dag 15 tussenstop detroit Dag 15 vlucht naar amsterdam 1 Dag 15 vlucht naar amsterdam Dag 15 verwachte aankomst amsterdam
Vervolgens hebben we een overstap naar Amsterdam, we moeten nu nog maar 2 1/2 uur wachten, omdat we vertraging hadden in Tampa.
Wachten doen we weer in de Delta Sky Club. 🙂
Even relaxen met schoenen uit, wat eten en een glaasje witte wijn!
We moeten boarden om 22.01 uur bij gate A46 en vetrek staat gepland voor 22.56 uur, verwachte tijd van aankomst in Amsterdam 11.50 uur.
We boarden op tijd en zitten op rij 15, stoelen A en B. Gezellig met z’n 2-en naast elkaar. Vliegduur is 6 uur en 45 minuten, afstand is 6.320 km/ 3.927 miles.
Dus tijdstip van vertrek volgens klok Amsterdam 4.56 uur de lucht in.

Volgens piloot is vluchtduur 6 uur en 34 minuten 🙂. We vertrekken precies op tijd! Verwachte tijd van aankomst 11.45 uur al. Drie kwartier voor op schema. Even na het opstijgen wordt de maaltijd al geserveerd, we hebben allebei wat anders, maar we vinden het allebei niet zo veel. Vlak daarna gaat het licht uit, maar wij blijven films kijken. ik heb er 2 gezien en Dennis 3 deze vlucht. Slapen doen we hooguit een uurtje. Rond 4.30 uur onze tijd of 10.30 uur Nederlandse tijd wordt het “ontbijt” geserveerd. We kiezen allebei voor yoghurt met een muffin èn koffie.

Nog een uurtje en dan landen we op Schiphol, waar Robert ons ophaalt.

En dan zit onze vakantie erop! 🇺🇸 Wij hebben samen 💏 een geweldige vakantie gehad! We hebben door de orkaan Florence niet helemaal ons originele plan kunnen volgen en daardoor wel wat meer kilometers gemaakt. Maar het was top! En een goede reden om waar we deze keer niet naar toe konden, maar wel van plan waren een volgende keer te doen!!! We verheugen ons er nu al op! 🇺🇸

Bedankt voor net meelezen en jullie reakties 👍. Dat vonden we erg leuk! 😀

Nu straks eerst Daan ❤️ en Noa ❤️weer zien, zin in!!!
En heerlijk thuis nagenieten van deze mooie reis en bijkomen van de jetlag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ineke:
    24 september 2018
    Welkom thuis💕
  2. Debbie:
    24 september 2018
    Het is idd geweldig om met jullie mee te lezen. Veel dingen die we herkennen, dat is ook niet gek als je pas terug bent van drie weken daar te hebben rondgereisd.
    Het is een geweldig land met zo veel mogelijkheden. Voor ons in iedergeval niet de laatste keer dat we het land bezoeken, maar dat geldt volgens mij ook voor jullie.
    Ben dan ook erg benieuwd naar de rest van jullie verhalen en foto's.
    Tot snel.
  3. Debbie:
    25 september 2018
    Wat ontzettend leuk dat we een kijkje mochten nemen in jullie reis. Mooie dingen gezien en ervaren. Vooral: onvergetelijke herinneringen gemaakt! 😘