🇺🇸 Dag 5. - Sweet home Alabama donderdag 13 september 2018

13 september 2018 - Montgomery, Alabama, Verenigde Staten

Op dezelfde tijd wakker als andere dagen en naar beneden voor het ontbijt.
Wat zouden we nu krijgen? Het begon weer met fruitsalade met oa ananas en bramen. Lekker! Daarna scrambled eggs met worstjes en rösti en 2 broodjes/scones. Heel apart weer. En de caramelkoffie stond er ook weer, maar weer aan de thee gegaan 🙂. We zaten trouwens aan het ontbijt met een Duits echtpaar, echte Amerika gangers. Wat ervaringen ed uitgewisseld.

Terug naar de kamer, alles weer ingepakt en de auto weer gepakt. Om 9.30 uur reden we weg met de kap open, richting Florida Caverns State Park. Het was 1 1/2 uur rijden en toch kwamen we daar om 10.00 uur aan! We reden door een tijdzone en de klok gaat weer een uur terug, dus nu 7 uur tijdverschil met NL.

Dag 5 florida caverns 2 Dag 5 florida caverns 1 Dag 5 florida caverns 3 Dag 5 florida caverns 4 Dag 5 florida caverns 5 Dag 5 florida caverns 6

Aangekomen onze wandelschoenen aangetrokken en het kleine museum bezocht.
Om 11.00 uur begon de tour onder begeleiding van onze gids Gabrielle.
De tour ging door de grotten en duurde ongeveer 3 kwartier.
De temperatuur was aangenaam in de grotten, zo’n 20 graden.

Daarna zijn we doorgereden naar de Falling Waters. De grootste waterval van Florida. Nou.......... Wel een klein stukje gewandeld, maar het is zo warm en ontzettend vochtig. Het is niet te doen.

Dag 5 falling waters 1 Dag 5 falling waters 2

We stappen weer in de auto en gaan richting onze B&B in Montgomery.
Nog wel zo’n 2 1/2 uur rijden.
Dachten misschien nog langs het strand te gaan, maar dan zitten we nog 2 uur extra in de auto.
Rond 14.30 uur stoppen we bij de Walmart voor onze lunch.
Stokbroodje met kaas, hoe Hollands maar wel lekker. Met lemonade.
Dag 5 kenteken
Door naar onze B&B, ben onderweg 2 keer in slaap gevallen.
Moe maar waarvan? Gisteravond gingen we al om 22.30uur slapen en nu alweer, misschien toch de hitte?

Aangekomen bij onze B&B the Red Bluff hebben we de Rozenkamer, we worden ontvangen door Barrie en Bonnie.
De deur van de kamer kan niet op slot, dat doen ze hier niet. Oke? 😗
Dag 5 kamer
Onze gastvrouw- en heer raden het restaurant Vintage Year aan, zo’n 10 minuten rijden met de auto. De gastheer heeft voor ons gereserveerd om 19.30 uur.
Als we erheen rijden door de stad komen we nauwelijks een auto tegen, beetje spooky.

Het eten was heerlijk, een steak, met een lekker glaasje Pinot Grigio erbij!

Terug in de B&B willen we nog even het laatste nieuws betreffende de orkaan zien.
Maar als we in de tv kamer komen zit er een (retired) Amerikaans echtpaar, waar we dan een tijdje met praten. Daarna nog even tv gekeken, we wachten het af.
Rond 22.30 uur zijn we terug op de kamer, de rest in het huis slaapt al.
We gaan nog even lezen, douchen, blog schrijven en foto’s toevoegen en plan maken voor morgen!

Wordt weer vervolgd!

1. Robert en monique:
    14 september 2018
    leuk hoor allemaal,alles met de kap open ? jullie glazenwasser is vandaag geweest.
    nu avond hier,vanaf morgen zijn wij weg , prettige vakantie verder
  2. Denise:
    15 september 2018
    Waarschijnlijk nu al onderweg! Heerlijk!, Ga er ook lekker van genieten!!! ☀️🍺🛫🏖groeten D&D😘