🇺🇸 Dag 2 - Tampa en St. Pete, maandag 10 september 2018

10 september 2018 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Vandaag is het maandag 10 september. We worden na een lange nacht op tijd wakker, 8 uur en gaan ontbijten in het hotel. We zien dezelfde ober als gisteravond ook bij het ontbijt.

Het hotel biedt een gratis shuttle service aan zolang je binnen 3 mile van het hotel moet zijn. Hier maken we dus gebruik van en laten ons afzetten bij de International mall. Buiten is het tegen de 30 graden en hier lopen we heerlijk in de airconditioning. Het is een mall met 2 verdiepingen en heel veel winkels. We zien de bekende maar ook veel nieuwe namen zoals Dillards en Meinar Markus.

Bij T-mobile halen we een simkaart voor de mifi, en zo hebben we ons eigen initernet via de hotspot. Daarna drinken we nog een koffie bij Starbucks.

Dag 2 koffie bij Starbucks

We bellen het hotel en geven aan dat we klaar zijn om opgehaald te worden. Met 10 minuten is Less er weer en we facetimen tijdens het wachten met Daan, Noa en Ad. Opa heeft gewoon op maandag bij Daan en Noa gegeten. Alles OK op 53. Het tijdverschil is 6 uur.

Aangekomen bij het hotel gaan wij richting het zwembad, even niks doen, lezen, een lemonade drinken en zwemmen.

Dag 2 - Bij het zwembad

Het water is heerlijk en het is niet druk. In de verte horen we het onweer en zien het snel dichterbij komen. Op een gegeven moment begint het te regenen en schuilen we onder de canape. Het duurt niet lang, een half uur later schijnt de zon weer en loopt de temperatuur snel op.

Dag 2 - onweer komt eraan Dag 2 - Onweer is weer weg

Om 5 uur gaan we ons omkleden en voorbereiden op de honkbalwedsrijd. We bellen een Uber en zijn rond kwart over 6 bij het Tropicana Field, het stadion van de Tampa Bay Rays. We worden gastvrij ontvangen door met name oudere mensen, wat een hospitality. We lopen een rondje door het stadion en eten wat voor de wedstrijd begint  we zitten in vak 207 op rij A en hebben stoelen 7 en 8. Het nationale volkslied wordt gezongen waarbij iedereen staat. Om 7:10 PM begint de wedstrijd, het stadion is zeker niet vol (achteraf lees ik dat er 12,700 mensen waren) en dat schijnt te komen door het spel van het thuisteam.

Dag 2 - tropicana field 001 Dag 2 - tropicana field 002

Het is leuk om te zien hoe zo’n wedstrijd verloopt en al snel staat het thuis team tegen de Cleveland Indians 1-0 achter. Dan komen naast ons twee echte Cleveland fans zitten, Jim en Doris. Gepensioeneerden uit Cleveland en woonachtig net buiten Tampa in een speciale ouderen community. Wat een aardige mensen, we praten samen over waar we vandaan komen en wat we vandaag de dag doen. Dan komt Cleveland op voorsprong 4-5. De wedstrijd verloopt zeer traag volgens de kenners naast ons. Tot aan de 7 inning gebeurt er vrij weinig. Cleveland lijkt er met de overwinning vandoor te gaan, niet zo gek ook als je weet dat ze bovenaan staan ondanks dat het seizoen net begonnen is. In de laatste en 9e inning in de laatste slagbeurt slaat Tampa een homerun met een man op het tweede honk. Boooommmm! 6-5! Het stadion wordt gek, spelers en fans uit hun dak, Tampa wint in een zinderend slot.

Dag 2 - Tropicana field 003Dag 2.- tropicana field 004Dag 2 - tropicana field 005Dag 2 - Tropicana field 006

O ja, het stadion is overdekt en uitgerust met airco, heerlijk als het buiten nog 28 graden is. We bellen weer een Uber en gaan terug naar ons hotel. Kort voor 12 zijn we terug na een wedstrijd van bijna 4 uur. Een sensationeel eind van de wedstrijd, leuke mensen ontmoet en een heerlijke dag gehad. Groeten uit Tampa Bay, Dennis en Denise

1. Robert en monique:
    11 september 2018
    ZIET ER GOED UIT,GENIET ERVAN,DAAN EN NOA EN AD HIER GEGETEN,HET WAS DINSDAG DUS NOA HEEFT OPGERUIMD EN AFGEWASSEN
  2. Denise:
    11 september 2018
    Haha, idd dinsdag is haar dag! Groeten daar