🇺🇸 Dag 10 - Graceland, dinsdag 18 september 2018

18 september 2018 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

De wekker gaat op tijd, om 08.00 uur.
We ontbijten in het hotel, het is een gratis ontbijt. En het is niet veel ook de koffie niet.

Even na 9.00 uur gaan we onderweg naar Graceland, het is 25 minuten tijden.
En het is nu al heel eeg heet. ☀️☀️ Aangkomen moeten we $ 10,- parkeergeld betalen en zetten de auto neer in de volle zon, lekker voor straks 🙂. Graceland bestaat uit 2 gedeeltes, het gedeelte waar de Mansion Graceland is, aan de overkant van de Elvis Presley Boulevard en het gedeelte waar het museum en parkeerplaats is.

Dag 10 Elvis 17
Na ontvangst en een korte introductiefilm ontvangen we een mini ipad en een koptelefoon. En worden we met een busje naar de overkant gebracht. We stappen voor de deur van de Graceland Mansion uit en mogen na even wachten ( wat is het heet!!! ) naar binnen. Het is nog allemaal origineel en volgen de rondleiding door het huis en bijgebouwen. De tour eindigt waar hij, zijn ouders en oma begraven zijn.
Dag 10 Elvis 1 Dag 10 Elvis 2 Dag 10 Elvis 3 Dag 10 Elvis 4 Dag 10 Elvis 5 Dag 10 Elvis 6 Dag 10 Elvis 7 Dag 10 Elvis 8 Dag 10 Elvis 9 Dag 10 Elvis 10
Dan weer met het busje terug naar de overkant. We bekijken dan in het grote museum oa zijn auto’s, motoren, gouden platen en kleding. Heel leuk om te zien! Ook veel concertbeelden zijn er te zien.

Dag 10 Elvis 11 Dag 10 Elvis 12 Dag 10 Elvis 13 Dag 10 Elvis 14 Dag 10 Elvis 15 Dag 10 Elvis 16  Dag 10 Elvis 18 Dag 10 Elvis 19 20 Dag 10 Elvis 21

Tegen 1.30 uur waren we wel klaar. En terug naar onze bloedhete auto. Op weg naar Nashville, weer 3 1/2 uur rijden. We rijden deze dagen best veel en hebben er ook een neetje genoeg van. Maar doooooorrrrrr....
dag 10 lunch
Onderweg gestopt voor een late lunch bij Cracker Barrel.
Dennis neemt een salade, ik neem pancakes ( toch ontbiijt!!)
En weer door, rond 17.45 uur arriveren we bij onze nieuwe overnachtingsplek.
Het Fairfield Inn by Mariott.
Dag 10 Kamer
Als we aangekomen en ingechecked zijn, storten we “een beetje” in!
We proberen ons bed even uit. 😴 💤 Om 19.30 uur stappen we de auto in om naar het centrum van Nashville te gaan. Het is nog wel een half uurtje rijden naar het centrum. Wij zitten in Lebanon. Auto geparkeerd in parkeergarage en zitten om de hoek van Broadway.  The place to be. Een grote straat vol bars en restaurant en in elk daarvan is live muziek.

Overal, echt overal, klinkt muziek. Een beetje tegen elkaar in ook. Buiten op straat is het ook heel druk, het is ook nog warm. En overal neon licht! Eerst op zoek naar een restaurant om te eten, we hebben best trek. We komen uit bij Jason Aldean’s, kitchen en rooftop. We bestellen een hamburger 🍔 en fish & chips. Uiteraard met een lemonade.

Daarna op zoek naar live muziek. Eerst in een bar, waar onze legitimatie gevraagd wordt. Er treedt een zanger op, die goed is. We komen niet overal in, omdat we onze rugzak meehebben en moeten bij sommige bars ook onze legitimatie laten zien. We hebben onze paspoorten mee! We eindigen bij het restaurant waar we ook gegeten hebben, er treedt een hele goed band op. Daar blijven we een tijdje luisteren.
Niet veel an Nashville gezien, maar toch even geproefd.

Dag 10 Nash1 Dag 10 Nash 2
We zijn toe aan even niks doen! Om 23.00 uur gaan we terug naar ons hotel. Als we terug zijn, rond 23.45 uur boeken we ins hotel voor in ieder geval 2 nachten, het worden er misschien 3. We gaan naar de Mexicaanse Golf naar het Holiday Inn Express & Suites aan het strand , om als het weer ook wil meewerken een paar dagen lekker op een strandbedje te gaan liggen. We hebben er zin in! 🏝☀️🏖 Betekent morgen wel een hele lange reisdag! En we hebben al ruim 1500 miles gereden! En er komt nog meer bij!

Maar eerst 💤💤💤