🇺🇸 Dag 9 - Naar Memphis, Tennesee, maandag 17 september 2018

17 september 2018 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Te laat wakker na een onrustige nacht!
Het was al 9.30 uur en we moeten vandaag een eind rijden. Hè.
We gaan ontbijten aan de overkant van het hotel bij Corner Bakery Cafe.
Ze hebben er iig lekkere koffie, we nemen er allebei een bagel met cream cheese en een yoghurt bij.  Dat was iig een goed begin van de dag en het zonnetje schijnt weer.
Dus maar goed dat de auto overdekt staat 🙂.
Dag 9 ontbijt ATL
We rijden om 10.49 uur weg. Het is 592 km en 5 uur en 11 minuten rijden. Maar het lijkt me dat we nog wel ergens onderweg door een tijdzone gaan.
En inderdaad precies een uur later als we de staat Alabama inrijden gaan we één uur terug in de tijd.
En is het precies dezelfde tijd als dat we wegreden, 10.49 uur, wel 98 km verder 🙂.
Nog bijna 500 km te gaan!! 😀
Dag 9 in Alabama  Dag 9 navi
Even voor 13.30 uur passeren we de grens van de staat Mississippi!!
Weer een staat van de lijst! 🇺🇸
En even daarna stoppen we even voor tanken en eten we een wrap bij Subway.
En het is heet buiten! 33 graden!! ☀️☀️
Een half uurtje laten gaan de Interstate 22 weer op, nog 1 1/2 uur en 100 miles rijden.
Verwachte tijd van aankomst 15.45 uur bij het hotel.
   Dag 9 in Mississippi
En dat klopt!
En ook aangekomen in de staat Tennessee, de 4e staat van vandaag!
Helaas geen bord gezien, maar dat kwam denk ik omdat we al van de snelweg af waren.
Jammer geen zwembad, dat had met deze temperatuur wel aangenaam geweest.
Het is ruim boven de 30 graden!! ☀️

We gaan naar Beale Street, daar gebeurt het in Memphis.
Er zijn allerlei bars met live muziek.
Het is vanuit ons hotel een klein half uurtje rijden, maar om 17.30 uur staan we de parkeergarage.
We lopen eigenlijk gelijk Beale Street in en gaan bij het eerste beste terras zitten, waar een live band speelt. Erg leuk.
We raken aan de praat met 2 Canadezen en 2 mensen uit Memphis, waarmee we aan dezelfde tafel zitten. Erg gezellig!

Dag 9 memphis muziek Dag 9 elvis
Aan de mensen die uit de Memphis komen vragen we of ze een goed restaurant weten.
Bijna om de hoek zit Texas de Brazil, een restaurant waar obers met spiezen vlees rond lopen.
Als je een rood bordje hebt lopen ze door, bij groen blijven ze bij je tafel staan en snijden ze het voor je af. Heerlijk!! Tevens is er een geweldig buffet en we nemen er een glas Sangria bij! Heeeerlijk gegeten!

Dag 9 dinner Dag 9 dinner 1
Daarna gaan we nog terug naar Beale Street naar hetzelfde terras.
Andere optredens zijn binnen en waar wij zitten is voor zover wij konden zien de enige buiten. En het is nog 31 graden. Lekker hoor!
Om 22.00 uur gaan we richting hotel, maar eerst nog even langs de Walmart.
Dat kan hier èn we zijn niet de enigen! 🙂
Nog wat inkopen gedaan en na 3 kwartier gaan naar de kassa.
Op onze kamer gaan we eerst lekker douchen, het verhaal afschrijven en misschien nog even lezen.
Dag 9 kamer
Morgen: Graceland!