🇺🇸 Dag 1 - van vertrek en onderweg / zondag 9-9-2018

9 september 2018 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

the plain train

Om half 6 in de ochtend gaat de wekker!

Daan brengt  ons even voor zessen met de Twingo naar Schiphol. Een grote blauwe koffer en een grote Adidas sporttas gaan mee op deze reis.

Wij kunnen “priotirity” inchecken. Geen rijen, meteen aan de beurt.

Daarna door secutity en paspoortcontrole, gaat ook heel vlot.

Half 7 waren we erdoor, op naar de KLM Crown Lounge.

Daar kunnen we heen omdat Dennis “frequent flyer” is. ( het heeft soms toch voordelen

Daar kunnen we ontbijten en koffie drinken. (gratis 😀)

Regen op Atlanta

Regen op Atlanta airport

Rond 7.30 uur boarden.

We zitten op rij 18, een rij met 4 stoelen. Wij hebben D en F. De stoelen in het midden.

Gelukkig bleef de stoel links vrij. En hadden we 3 stoelen tot onze beschikking 😀.

Ik ging naar de hoek en de stoel tussen ons in bleef vrij, wat meer ruimte dus. Heel fijn! 😀

Na 9 uur, 3 films en 2 maaltijden later,  landen we in Atlanta rond 12.00 uur.

We moeten onze koffers ophalen en vervolgens weer afgeven bij een ander afgiftepunt voor de vlucht naar Tampa. Vervolgens door de douane, dat gaat gelukkig ook vrij vlot, een half uurtje “maar”. We hebben weleens erger meegemaakt.

Hier is ook een “lounge”, de Delta Sky Lounge, waar we gebruik van mogen maken.

Nu allerlei lunch gerechten, we kiezen voor toast met humus en salade. Heerlijk!

We hadden al begrepen dat we wat vertraging hadden, maar nu gaat het nog langer duren.

Oorspronkelijk zouden we 14.35 uur doorvliegen naar Tampa, uiteindelijk werd het pas 17.15 uur. Vanwege het slechte weer rond Atlanta.

vertrek schiphol

Uiteindelijk landen we rond 18.15 uur, na een uurtje vliegen, op Tampa.

Bij de bagageband aangekomen waren onze koffers eral. Dennis belde het hotel, dat we aangekomen waren, zodat zij de shuttlebus konden sturen om ons op te halen.

Dat ging allemaal prima en voorspoedig, alleen we konden de chauffeur niet tippen. We hadden nog geen dollars ☹️.

Na het inchecken naar onze kamer, kamernummer 310, een suite.

Na onze spullen op de kamer gezet te hebben, zijn we lekker bij het zwembad gaan zitten en hebben we heerlijk buiten gezeten.

Als diner een cob salade besteld met wat frietjes en natuurlijk een lemonade.

Daarna waren we echt heel moe en gingen we terug naar de kamer, even douchen en heerlijk slapen ondanks dat het hier maar 21.15 uur was. In Nederland was het 6 uur later.

Een lange reisdag, maar we zijn er!!!!