🇺🇸 Dag 8 - Change of Plans!!! Zondag 16 september 2018

16 september 2018 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Vanmorgen “uitgeslapen”!! 😀 Tot 8.45 uur.

En gelijk gaat de tv weer aan voor The Weather Channel. We moeten nu gaan naar de geboekte hotels of kunnen nog kostenloos annuleren. We besluiten het volgende hotel van onze roadtrip in Bryson City, het hotel in de Smokey Mountains, te bellen om te vragen hoe het daar is. We horen dat het daar slecht weer is, regen èn dat het de komende dagen zo blijft! We waren van plan om daar te gaan hiken, maar we gaan het annuleren! Het gaat NIET door!!! Omdat Charleston ook in de route van orkaan Florence ligt besluiten we die ook te annuleren. Daarna besluiten we alle ( Savannah en Daytona Beach ) ook te annuleren. Er wordt daar ook slecht weer verwacht! Maar wat nu???

We gaan eerst ontbijten, aan de overkant van de straat, bij Starbucks. Allbei een bagel met boter en voor mij een plak bananenbrood en Dennis neemt een croissantje. Samen ( anders is het echt te veel ) delen we een small koffie met een extra shot. We hebben onze ipad mee en brainstormen over wat we nu gaan doen. Langzaam onder het genot van nog een nieuwe koffie ( refill voor $ 0,54 ) komen we uit op Nashville en Memphis. Maar hoe, wat en waar weten we nog niet. Het betekent wel dat we extra kilometers moeten maken en dus langer in de auto zitten. Maar ja, het is een groot land. En dit altenatieve plan lijkt ons ook heel leuk, alleen is het wel jammer en is Dennis best teleurgesteld dat het niet doorgaat. Maar ja, wel een goede reden om toch nog een keer naar de USA te gaan! 😀

Om 11.00 uur begint onze VIP tour bij The World of Coca Cola. Het is van Starbucks een klein kwartiertje lopen. Eerst nog even onze auto ( voor 2 weken dan ) verplaatsen in de parkeergarage. De auto staat nu op het dak van de parkeergarage en zetten m 2 etages lager. Als het zonnetje dan morgen schijnt, is het iig niet zo warm in de auto. Nu is het trouwens licht regenachtig.

Aangekomen bij The Word of Coca Cola gaan we eerst weer door de security en bij binnenkomst kunnen we kiezen wat voor blikje cola we willen. We nemen het blikje aan, maar openen het nog niet ( te vroeg  🙂 ). We worden dan ontvangen door onze gids Kelly, we hebben een groepje van 7 die de VIP tour volgen. De tour duurde ruim 2 uur en was erg leuk, onze gids Kelly heeft erg veel verteld en dat deed ze echt heel leuk! Aan het eind kon je allerlei soorten frisdranken uit verschillende werelddelen proeven en de tour eindigde natuurlijk in de giftshop.
Dag 8 - coca 1 Dag 8 - coca 2 Dag 8 - coca 3 Dag 8 - coca 4 Dag 8 - coca 5 Dag 8 - coca 6 Dag 8 - coca 7 Dag 8 - coca 8 Dag 8 - coca 9  Dag 8 - coca 11 Dag 8 - coca 12 Dag 8 - coca 10
Daarna zijn we met een Über naar het Martin Luther King National Historic Site gegaan. Een tentoonstelling over het leven van MLK , aan de overkant over zijn vrouw en de plek waar zij begraven zijn. En ernaast de kerk, waar we ook in zijn geweest, waar hij ook dominee is geweest evenals zijn grootvader en vader. Heel indrukwekkend.
Dag 8 - mlk1 Dag 8 - mlk2 Dag 8 - mlk3 Dag 8 - mlk4 Dag 8 - mlk5 Dag 8 - mlk6 Dag 8 - mlk7
Vervolgens met een Über weer terug naar het hotel, er zijn best veel zwervers vaak toch met een mentaal probleem, wat het lopen in de stad niet zo aangenaam maakt.
Dat was al eind vande middag en gelunched hadden we niet en het was nog te vroeg voor diner. Dus bij het Hardrock Cafe, 100m van het hotel, een groot bord met nachos met zure room en avocado met een lemonade gegeten. En dat smaakte!
Terug naar het hotel om ons plan te maken.
Dag 8 - hrc
We besluiten om eerst naar Memphis te gaan om Graceland te bezoeken en daarna naar Nashville te rijden.

Dag 8 - elvis

Terug naar het Hardrock Cafe gegaan rond 20.45 uur om eten.
Allebei een hamburger besteld met frietjes. Die waren al koud, zodat we allebei een nieuw bord kregen. Gelukkig duurt het uiteten in Amerika nooit zo lang, zodat we een klein uur later weer buiten stonden.

Op onze kamer konden we weer verder met ons plan. We boeken de komende 2 nachten via Expedia. De volgende, van woensdag op donderdag, weten we nog precies waar we slapen. En daarna 2 nachten is het plan aan de Golf van Mexico, Panama Beach City met hele mooie, witte stranden! 🏝🏖☀️ Om 2 dagen heerlijk te relaxen.
De laatste nacht willen we in de buurt van Tampa gaan doorbrengen, zodat we in de buurt alvast van het vliegveld zijn.

Het was een enerverende dag!!  Het omgooien van de plannen kost toch een hoop tijd en voorbereiding, maar we denken dat dit ook heel leuk wordt. En één ding is echt belangrijk: Be Safe!!!

1. Johan:
    17 september 2018
    Ha Dennis en Denise, goed plan om naar Graceland van Elvis de Pelvis te gaan, indrukwekkend en zeker heel mooi. Groet uit Sunny Nederland deze week geniet ze nog - safe! Johan
  2. Michel:
    19 september 2018
    Erg leuk om jullie belevenissen te lezen. Michel en Pauline.
  3. Robert en monique:
    24 september 2018
    doe mij maar een colaatje