🇺🇸 Dag 7 - Aankomst Atlanta, Georgia, zaterdag 15 september 2018

15 september 2018 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Gisteren wel heeeel vroeg gaan slapen, om 22.15 uur al ging het licht uit.
Zo vroeg, dat gebeurt nooit!!
Dus ook op tijd wakker en om 8.30 uur werd het ontbijt geserveerd. We zaten weer met hetzelfde gezelschap aan het ontbijt.
Barrie ging weer voor in het gebed 🙏 en we kregen eerst een smoothie van blauwe bessen.
Vervolgens was er pancakes geserveerd, ook weer van een speciaal meel.
De gastvrouw, Bonnie, is van het gezonde.
Het was prima. Er was koffie ( nou ja koffie 🙂) en vruchtensap.

Na het ontbijt kregen we van bedankje van Barrie waar oa op stond:
arrive as guests, leave as friends!
Dat maakt slapen in een B&B toch wat specialer.

Om 9.45 reden we weg, het was 2 1/2 uur rijden/256 km en zouden op Montgomery tijd, 12.15 uur, aankomen, maar we gingen een uur vooruit.
Dus kwamen om 13.15 uur aan.
We reden weg met open kap, maar ergens halverwege na het tanken, de kap weer dicht gedaan.

Aangekomen in Atlanta bij het Hyatt Regency in the Peachtree street was het heel druk. De auto voor de deur gezet en binnen ingechecked, wat ondanks de rij vrij vlot ging.
We hebben kamer 1848, op de 18e verdieping!!! En het gaat tot 24!
Dennis heeft de auto bij een parkeergarage in de buurt gezet.
Dag 7 Kamer Dag 7 hotel Dag 7 Hotel lobby
Onze spullen op de kamer gezet en we gingen lopend op weg naar CNN.
Waar we om 15.30 een VIP tour hadden geboekt.
In het CNN gebouw was ook een foodcourt waar we eerst gelunched hebben.
Een broodje kip met een heerlijke bak koffie van de Starbucks.
Dag 7 cnn Dag 7 Cnn 1 Dag 7 Cnn 2 Dag 7 Cnn 3 Dag 7 Cnn 4 Dag 7 Cnn 10 Dag 7 Cnn 8 Dag 7 Cnn 7
Om 15.30 uur waren wij aan de beurt, eerst door de security en met een klein groepje onder begeleiding van onze gids Gloria èn een beveiliger de tour gevolgd.
Erg leuk, in het kloppend hart van CNN, in verschillende studio’s geweest.
Onder andere in de studio waar het weerbericht werd opgenomen, heel aktueel door de orkaan Florence.
Dag 7 Cnn 5 Dag 7 Cnn 6 Dag 7 Cnn 11 Dag 7 Cnn 9
Na afloop nog even door het Centenial Olympic Park gelopen en toen terug naar hotel.
Ook omdat de lucht donkerder werd.
Ons hotel heeft ook een rooftop restaurant Polaris wat rond draait in 55 minuten.
We willen daar gaan eten vanavond en hebben bij aankomst in het hotel eerst even gekeken en de kaart bekeken en een glas wijn gedronken.
Rond 18.45 uur terug naar de kamer en even lekker douchen en CNN kijken hoe het met Florence gaat.
Dag 7 Olymp
Om 20.00 uur gaan we terug naar het restaurant Polaris, omdat we niet meer konden reserveren voor een tafeltje, maar wel aan de bar of op één van de banken kunnen zitten, kunnen we niet meteen terecht.
De dame zei maximaal 2 uur wachten, dat vinden we wel erg lang. Maar geven het een uurtje maximaal, gelukkig worden we al na 3 kwartier bericht via een sms dat we terecht konden.
Via de lift naar boven en krijgen een prachtig uitzicht over een verlichte stad.
We zitten heerlijk op een bank, het is vananvond eten met een view!
Dag 7 Rooftop
We bestellen een soort anti-pasti als voorgerecht, een heerlijk pastagerecht en een nagerecht om te delen, cheececake!!
Rond 22.15 uur gaan we terug naar onze kamer, heerlijk relaxen!

Morgen weer een dag! ☀️😀🇺🇸